Gode råd og øvelser

Forstuvning

eller ved pludselig opstået smerte omkring led i arme eller ben, bør du anvende “RICEM” – princippet : Ro – Is – Compression – Elevation – Mobilisering, og begynde behandlingen så hurtigt efter traumet, som muligt. 

Lændehold

eller ved smerter over lænd og baller bør du udspænde muskulatur. Rygliggende på gulv – bøj det ene knæ op mod brystet, mens det andet ben ligger helt strakt ud. Også her anvendes ispakning for at lindre.

Nakke/hovedpine

kan skyldes din siddestilling, som må korrigeres.
“Sid aktivt” og sørg for at variere din arbejdsdag med forskellige opgavetyper.

PC-arbejdspladsen

bør være indrettet optimalt, da man ofte sidder længere tid i samme position. “Sid aktivt” med indskudte pauser. Sørg for god, blød belysning og klæd dig i ikke for stramt siddende tøj.

Motion

kan inddrages i hverdagens aktiviteter. Tag trappen, cyklen, den lille pause med stræk på forsømte muskler. Og varier din kost.

Havearbejde

skal varieres. Hav f.eks. 3 redskaber med, og skift så redskab hver 20. minut.

Bekæmp stress

hold humøret højt og husk- han tager en buket blomster med hjem til hende – hun forkæler ham lidt mere.

Hvad kan vi hjælpe dig med?

Har du spørgsmål, ønsker at bestille tid eller brug for hjælp, så kontakt os endelig.
Dette kan gøres enten via mail, telefon eller ved at udfylde viste formularen.

13 + 8 =