Underbenssmerter

Forvridning af ankel

En typisk skade i anklen er en forvridning som rigtig mange oplever. Dette sker ofte i forbindelse med sport, eller hvis du træder forkert på foden. Denne type skade giver oftest en skade på ledbåndene i anklen og skaber en hævelse i den akutte fase.

Ankelskader skal helst behandles så hurtigt som muligt og vi kan hjælpe med afhævning og genoptræning, så forløbet bliver så kort og smertefrit som muligt, og du kan komme tilbage til en hverdag uden smerter.

Skinnebensbetændelse

Smerter grundet skinnebensbetændelse er meget almindeligt, specielt i forbindelse med sport med løb og hop. Her på klinikken har vi god erfaring med genoptræning og behandling af skinnebensbetændelse.

Et forløb består typisk af øvelsesvejledning, massage, laser/ultralyd og optapening.

En indlægssål er også en mulighed for aflastning, hvis der er tale om ubalance/skævheder over ankel og underben.

Achillesproblemer

Der er enorm belastning på achillessenen under løb og gang.

Denne belastning kan skabe en betændelsestilstand i senen som kan blive af mere kronisk karakter, hvis ikke der gøres en indsats i forhold til at aflaste samt skabe bedre betingelser for senen.

En genoptræning i form af styrkeøvelser og udspænding af achillessenen og lægmuskulaturen er ofte det, der skal til for at skabe en mere smidig sene og styrke den omkringliggende muskulatur.

Indlægssåler som kan rette op på fodstillingen og derved aflaste achilles. Optapening og laser/ultralyds behandling kan også medvirke til en hurtigere opheling af achillessmerter.